Galeria

…wspomnień czar :)

Dnia 23 czerwca, zaraz po odebraniu świadectw szkolnych, grupa 49 dzieci rozpoczęła swoje wakacje z Bogiem i wraz z ks. Wojciechem wyruszyła w podróż do Biskupina.

Pierwszego dnia kolonii udaliśmy się w sentymentalną podróż kolejką wąskotorową do Żnina. Wieczorem panie animatorki przeprowadziły pełen niespodzianek chrzest obozowicza.  Niedzielę spędziliśmy w pierwszej stolicy państwa polskiego – Gnieźnie. Uczestniczyliśmy we mszy św. w Katedrze Gnieźnieńskiej, następnie zapoznaliśmy się m.in. z historią Drzwi Gnieźnieńskich, przedstawiających życiorys św. Wojciecha. Później zwiedziliśmy Muzeum Początków Państwa Polskiego. Wieczorem w naszej Przystani Biskupińskiej rozegraliśmy pasjonujący turniej hokeja na wodzie. Kolejny dzień upłynął nam również na podróży w odległą przeszłość. Przenieśliśmy się 2700 lat wstecz do starożytnej osady biskupińskiej, gdzie rodziła się kultura łużycka. Wynieśliśmy stamtąd mnóstwo wrażeń… oraz słoiczków z pysznym miodem. W Przystani czekały już na nas kolejne atrakcje, tym razem warsztaty kulinarne. Nikt nie powie nam już, że nie potrafimy zrobić drożdżowej bułeczki czy ubić w maselnicy masła. Smakowały wybornie wraz z kiełbaską z ogniska. Wtorek spędziliśmy zwiedzając Muzeum Kolejki Wąskotorowej w Wenecji oraz ruiny zamku Diabła Weneckiego. Wieczorem odbyła się olimpiada sportów dziwnych. Oj, działo się! W środę czekał nas Ostrów Lednicki- wzruszająca podróż w miejsce Chrztu Polski. Dużym przeżyciem była msza św.  pod słynną Bramą Rybą na Polach Lednickich. A relaksu dostarczyło plażowanie na kąpielisku w Gołąbkach. Kolejny dzień – kolejna wycieczka. Tym razem Kruszwica, a w niej Kolegiata i słynna Mysia Wieża, gdzie myszy zjadły Popiela. Na deser rejs statkiem  po jeziorze Gopło. W drodze powrotnej schłodziliśmy emocje na kąpielisku. Kolejnego dnia ambitne plany pokrzyżowała nam ulewa. Ale i na to znalazł się sposób. Najpierw zmierzyliśmy się z testem wiedzy na temat Biskupina i okolic. Popołudnie to już rekreacja na basenie krytym w Mogilnie. Wieczorem uczestniczyliśmy w uroczystej mszy dziękczynnej za czas kolonii. Na kolację pyszna rybka… a później „zielona noc”! Nadeszła sobota i niestety czas pożegnania z pięknym Biskupinem. Ostatnią atrakcją były odwiedziny w siedzibie Radia Maryja w Toruniu. Nasi reprezentanci mieli nawet okazję uczestniczyć w modlitwie różańcowej na antenie radia. Po kilku godzinach podróży, z walizkami pełnymi wrażeń i pozytywnych przeżyć wróciliśmy do naszych domów.

Dziękujemy wszystkim organizatorom, sponsorom i uczestnikom tego wspaniałego wypoczynku, w szczególności księdzu Wojciechowi! Do zobaczenia za rok!

Sylwia Grygierczyk

WSPOMNIENIA UCZESTNIKÓW

Na kolonii bawiłem się świetnie, szczególnie na chrzcie obozowicza. Poznałem wielu przyjaciół i bawiłem się ze starszymi. Bardzo podobał mi się kościół w Gnieźnie. Ciekawe było muzeum archeologiczne w Biskupinie.
Remigiusz
Na koloni było bardzo fajnie. Zwiedzaliśmy nie tylko Biskupin, ale także byliśmy w Gnieźnie, na Polach Lednickich. Większość czasu jednak spędzaliśmy w Przystani Biskupińskiej, bardzo fajny ośrodek. Obsługa w nim była bardzo miła, animatorki wspaniałe, wymyślały bardzo dużo ciekawych atrakcji. Wakacje z Bogiem były bardzo udanymi dniami. Na pewno za rok również pojadę. Polecam!